czwartek, 25 października 2012

The Pumpkin Quest / Misja - Dynia



Today I can proclaim that this year’s Pumpkin Quest is a full success. My pumpkin weighted 7.5 kg and had beautiful orange color. I made my favorite Smiling Pumpkin Soup out of 1 quarter of it, to feed my hungry family on Sunday. ;-) Second quarter got stored in the freezer.
With the third quarter of it today I started to make pumpkin and raspberry jelly (which will be finished on Saturday). The last quarter got divided. Half of it becomes Pumpkin Muffins, and the other half will turn into Curry Spiced Coconut Soup (hopefully). So excuse me for this late hour of my post, but I’m just back from my swimming practice to which I went straight from the kitchen. ;-)
Have a good night!







Dzisiaj ogłaszam pełen sukces tegorocznego Dyniowego Questa. Moja tegoroczna dynia ważyła 7,5 kg i miała przepiękny pomarańczowy kolor. Z jednej ćwiartki zrobiłam moją ulubioną Uśmiechniętą zupę dyniową, żeby nakarmić głodną i zmarzniętą rodzinkę w niedzielę. ;-) Druga ćwiartka poszła do zamrażalnika.
Z trzeciej ćwiartki zaczęłam dziś robić konfitury z malinami, które będą gotowe w sobotę. Ostatnia ćwiartka została podzielona jeszcze na pół. Z jednaj połowy powstały muffiny dyniowe z cynamonem, a drugiej połowy chcę ugotować zupę z mlekiem kokosowym i curry. Więc proszę wybaczcie późną porę posta, ale właśnie wróciłam z basenu, na który poszłam właściwie prosto z kuchni. ;-)
Dobranoc!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz