niedziela, 17 marca 2013

Onion rye muffins / Cebulowe muffiny żytnie


Znowu mam wenę kulinarną ostatnio. Powinnam testować nowe przepisy na dietetyczne babeczki, ale miałam nastrój raczej na coś słonego i cebulowego i zdrowego. ;-) Wyciągnęłam więc parę podstawowych składników i oto co z tego wyszło.

½ szklanki mąki żytniej razowej
½ szklanki zwykłej mąki wrocławskiej
1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli
½ szklanki mleka
¼ szklanki oleju
1 jajko
1 cebula
1 łyżeczka tymianku

Na 6 muffinek

W mniejszej misce wymieszać suche składniki. W większej misce wymieszać mokre składniki. Wsypać suche do mokrych i wymieszać na w miarę gładką masę. Posiekać drobno cebulę (ja miałam dymkę i dałam ją całą, razem ze szczypiorem) i dodać do ciasta. Doprawić tymiankiem. Napełnić foremkę do muffinów i piec do zrumienienia w temperaturze 180 – 200OC. (Raczej w niższej.) Podawać z szynką albo twarogiem, albo jednym i drugim. ;-)





I’m In my cooking mojo again lately. I was supposed to be testing some new recipes for diet cupcakes, but I felt like something salty and onion and healthy. ;-) So I pulled out some basic ingredients and this is what came out of it. 

½ cup wholemeal rye flour
½ cup universal wheat flour
1 ½ teaspoon baking powder
1 teaspoon salt
½ cup of milk
¼ cup of oil
1 egg
1 onion
1 teaspoon Thyme

Makes 6

In a smaller bowl mix all of the dry ingredients. In a larger bowl mix all of the wet ingredients. Stir the dry into the wet until almost even. Chop the onion finely and add to the batter. Add the thyme. Fill your muffin pan and bake until golden and crisp in about 180 – 200OC (I suggest the lower one). Serve with some ham or cottage cheese (or both ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz