wtorek, 19 lutego 2013

Plany i zamówienie / Plans and orders



Jeśli chodzi o sztrikowanie, to mam na nadchodzącą wiosnę wielkie plany. Zrobiłam już połowę swetra "Blue". W zamierzeniu miał to być elegancki i dość dopasowany sweterek, ale sporo schudłam w międzyczasie, więc stał się oversizowym, weekendowym swetrem. Nie mam z tym problemu, bo to też mi bardzo odpowiada. :-) Robię go z niedrogiej polskiej włóczki Medusa, która jest mieszanką bawełny z akrylem. Z początku włóczka wydawała mi się sztywna pod palcami, ale im częściej brałam ją do rąk, tym bardziej miękka się robiła. Myślę, że ma to związek z wchłanianiem potu z moich rąk i wilgoci z powietrza. Aż nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć jak zachowa się podczas prania w pralce. Mieszanki bawełny z akrylem nie słyną z filcowania się w praniu, więc chyba mogę zaryzykować pralkę. Powodem mojego zainteresowania mięknięciem włóczki jest to, że chciałabym z niej zrobić kocyk dla mojego nowego bratanka, który ma się urodzić w lipcu. Naprawdę nie chciałabym, żeby kocyk niemowlęcy okazał się sztywny i szorstki. I tutaj pojawia się temat zamówienia. Kiedy pokazałam koleżance z pracy, p. Oli, zdjęcie kocyka, który planuję zrobić, od razu zamówiła u mnie taki sam dla swojej wnuczki, która urodzi się w czerwcu. Więc sami widzicie, że muszę się pospieszyć z ukończeniem niebieskiego swetra. Wczoraj wieczorem skończyłam robić talię, a dzisiaj planuję podciągnąć go aż do pach. Jeśli zdołam się skupić tylko na tym jednym projekcie, powinnam dać radę go skończyć przed końcem miesiąca. Trzymajcie kciuki!

I have big plans for this year’s spring when it comes to knitting. I’m half way into my “Blue” sweater. It was meant to be an elegant fitted garment but I lost a lot of weight in the meantime. So I guess it will be an oversized weekend sweater which works for me just fine as well. :-) I’m knitting this one using an affordable polish yarn Medusa, a cotton-acrylic blend. At first it felt stiff under the fingers. But the more I pick it up and touch it, the softer it gets. I think it’s connected with the amount of natural moist from my hands that it absorbs. In fact I can’t wait to find out how will it behave after washing in a washing machine. The cotton-acrylic blends aren’t famous for shrinking so I think I can risk washing it mechanically. And the reason I’m so interested in if the yarn becomes softer is I want to make a baby blanket for my new nephew who is due to in July. I really don’t want a baby blanket to be stiff and rough against the skin. This brings us to the order. When I showed a picture of baby blanket, that I want to make, to my colleague Ola, she immediately ordered one for her grand-daughter who is due to in June. So, as you can see, I have to hurry up a bit and finish the blue sweater even before estimated date. Yesterday evening I finished waist shaping and today I plan to knit it up to armholes. If I manage to stay focus on it, it should be finished by the end of the month. Cross your fingers!

Jak powiedziałam wcześniej, mam wielkie plany dziewiarskie na tą wiosnę. Chciałabym zrobić coś dla mojej mamy na basz wspólny wakacyjny wyjazd. Myślę nad tym sweterkiem z Dropsa.
As I said I have big knitting plans for this spring. I would like to knit something for my mum for our holiday in June. I’m thinking about this pullover from Drops Design.


Bardzo podoba mi się tegoroczna wiosenna kolekcja Dropsa. Myślę, żeby zrobić sobie ten sweter z innej pięknej polskiej włóczki - Medusy Lux - mieszanki bawełny z wiskozą. A może z Sonaty?

I really like this year’s Drops Design spring line. I’m thinking about knitting this jumper using another lovely polish yarn Medusa Lux which is a cotton-viscose blend. Or maybe Sonata?

  
 I to nie są wszystkie pomysły, które mi chodzą po głowie. Ale opowiem wam o nich innym razem. Życzę wszystkim pięknego, śnieżnego wtorku!

And these are not the only ideas that went through my head. But I’ll tell you about the rest some other time. Have a great snowy Tuesday!


1 komentarz:

  1. Kasia a może obiły ci się "o oczy" jakieś one skein projects ? Mam motek limy, motek punto i zawieruszony ze swetra motek klasika .. i czekaj dwa motki (każdy w innym kolorze) first classa i nie mam pomysłów... bo ile mogę wydziubać czapek dla bobasińskiej ? Ps ruszyłam z czerwonym swetrem "z głowy" projekt urósł i tradycyjnie zabraknie włóczki :P ach życie !

    OdpowiedzUsuń