wtorek, 14 sierpnia 2012

Milk / Mleko


My friend always laugh at me, because of the guys I date. Let’s just say that all of them were originals. But every person you meet in life teaches you something or inspires to learn something new. This is what happened when I met Hubert. He suffers from number of severe food allergies. Allergy to milk is only one of them. So, when I heard that one of my colleagues has also severe allergy to milk, I dug up this recipe.
As many of you know I strongly oppose to releasing GMO into the mainstream food market. This is why I don’t eat soy. Unfortunately soy lecithin is the most common stabilizing substance used in the food industry. Let’s just say you can’t run from it completely. But when drinking soy milk is the only solution, one starts to think. Isn’t there any other plant which seeds or nuts can provide with liquid similar to milk? The answer is yes – there is! Almond Milk!
I made this milk many times, but since I’m not allergic to real milk, and I love it, I stopped when I stopped dating with Hubert. I remembered about it when two things occurred simultaneously: I’ve learned about my colleagues allergy and the recipe pop up in Olga Smile culinary blog. So today a link to her recipe. All rights are the property of Olga Smile. :-)


{Olga Smile Almond Milk / Mleko migdałowe wg Olgi Smile}
  
Moi przyjaciele zawsze się śmieją z facetów, z którymi się spotykam. Powiedzmy po prostu, że każdy z nich był oryginałem. Ale każda osoba, którą spotykasz w życiu, uczy cię czegoś nowego albo inspiruje do tego. Właśnie to miało miejsce, kiedy spotykałam się z Hubertem. Cierpiał on na szereg ciężkich alergii pokarmowych. Między innymi na mleko. Więc kiedy usłyszałam, że jeden z moich kolegów również ma ciężką alergię na mleko, przypomniałam sobie o tym przepisie.
Jak wielu z was wie, jestem zagorzałą przeciwniczką wprowadzenia GMO na główny rynek spożywczy. Z tego powodu nie jem soi. Niestety lecytyna sojowa jest najpopularniejszą substancją stabilizującą, stosowaną w przemyśle spożywczym. Powiedzmy, że nie da się przed nią uciec. Ale kiedy picie mleka sojowego zaczyna być jedynym rozwiązaniem dla ciebie, zaczynasz się zastanawiać. Czy naprawdę nie ma innej rośliny, której nasiona lub orzechy mogą posłużyć do przygotowania cieczy podobnej do mleka? Odpowiedź brzmi tak – taka roślina istnieje! Mleko może być też migdałowe!
Robiłam je kiedyś wielokrotnie, ale ponieważ sama nie mam alergii i uwielbiam normalne mleko krowie, przestałam, kiedy przestałam spotykać się z Hubertem. Przypomniałam sobie o tym przepisie, kiedy dwie rzeczy wydarzyły się jednocześnie: dowiedziałam się o alergii kolegi i przepis na mleko migdałowe pojawił się na blogu kulinarnym Olgi Smile. Tak więc dziś link do tego przepisu. Wszystkie prawa autorskie należą do p. Olgi. :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz