niedziela, 28 lipca 2013

Reflection / Refleksja




What can happen during ten years? The simplest answer is “a lot”. In my case I graduated from university and made masters in anthropology. I’ve made some great, wonderful friends, people who are like family to me. I was sick and I have survived. I’ve been in one serious relationship which ended tragically. I read books, listened to music and traveled… I collected experiences in many different fields of life. Am I smarter than I was before? I don’t know. But I am surely enough – changed.
All changes with time. The most difficult thing of all is to like the person you seen in the mirror every day. To embrace every single thing that occurred in your life, both the great and that bad. Because if it didn’t, you wouldn’t be who you are today.
No matter how difficult it is to reflect on myself, I am grateful for who I am today. :-) 

2007
  
2008
2009
2010

2012
2013

Ile może się zdarzyć w ciągu dziesięciu lat? Prosta odpowiedź brzmi „dużo”. W moim przypadku, ukończyłam studia, zrobiłam magisterium z antropologii. Poznałam cudownych, wspaniałych przyjaciół, ludzi, którzy są dla mnie jak rodzina. Byłam chora i przetrwałam. Byłam w poważnym związku, który zakończył się ciężkim rozstaniem. Czytałam książki, słuchałam muzyki, podróżowałam… Zbierałam doświadczenia na wielu różnych polach życia. Czy jestem mądrzejsza? Nie wiem. Ale jestem pewna, że się zmieniłam.
Wszystko zmienia się z czasem. Najtrudniejszą rzeczą jest lubić osobę, którą widzi się w lustrze każdego dnia. Przyjąć wszystkie rzeczy, które wydarzają się w naszym życiu, za równo te dobre jak i te złe. Bo gdyby się nie wydarzyły, ty nie byłbyś tym, kim jesteś dzisiaj.
Nie ważne jak trudna jest czasem refleksja nad samą sobą, ja jestem wdzięczna za to, kim jestem dzisiaj. :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz