środa, 18 stycznia 2012

Muza kulinarna / Cooking mojo

Chwilowo nie mam aparatu fotograficznego (utopiłam go w rzece na spływie kajakowym), więc nie mogę się podzielić z Wami żadnymi zdjęciami mojego autorstwa. Nie, żebym była z tego specjalnie zadowolona. W szczególności zważywszy moje osiągnięcia kulinarne z zeszłego tygodnia. Tajską zupę z kurczakiem i mlekiem kokosowym oraz pomidorowe curry z krewetkami. Uwierzcie mi, były nie tylko pyszne, ale też po prostu ładne. :-) 

Temporarily I don’t have a camera (I drown it in a river accidently), so I can’t share with you any snapshots from my day-to-day life. I’m not very happy about it, especially considering my last week cooking achievements. Thai chicken soup with coconut milk and shrimp-tomato curry. Believe me; they were not only delicious, but also very pretty. :-)

Są pewne składniki, które zawsze muszę mieć w swojej "spiżarni". Ciemny sos sojowy, sos ostrygowy, sos rybne i oczywiście zielona pasta curry (zastępuje galangal i trawę cytrynową). Niestety, z powodu niedawnych zmian w moim życiu, mój zapasik znacznie się uszczuplił. Właściwie to w tym momencie posiadam jedynie sos sojowy. ;-)

There are some products I just have to have in my “pantry”. Dark soy souse, oyster souse, fish souse and of course green curry paste. Because of recent changes in my life, this stash of mine had been seriously diminished. Actually currently soy souse is all I have. ;-)


 Na szczęście powoli rzeczy wracają do normy. Zawdzięczam to moim Muzom Kulinarnym, czyli Matiemu i Basi, mojej współlokatorce. Nie ma niczego lepszego od posiadania kogoś, dla kogo możesz gotować. :-)

But slowly, thanks to Mat and my flatmate Basia, things are going back to normal. There is nothing better than having someone you can cook for. :-)





1 komentarz:

  1. Wygląda na to, że świetna z Ciebie kucharka.

    A ja mam od paru dni ochotę na coś znacznie bardziej pospolitego - gorące bułki z pieczarkami. Robiliśmy sobie takie ze starszą siostrą jak byłem mały (właściwie to ona bardziej robiła) :-)

    OdpowiedzUsuń